Viime postauksessa tosiaan mainitsin, että olen alkanut keräilemään Schleich hevosia. Tavallaan tämä on oikeastaan paluu vanhan harrastuksen pariin.

Lapsena mulla oli paljon, siis todella paljon näitä hevosia. Olin ihan hulluna niihin. Oli tallia ja ratsastajaa ja vaikka mitä. Mun huoneen lattia oli yksi iso Schleich heppamaailma, jossa tosin välillä seikkaili myös pegasos ja lohikäärmekkin..

Jätin nyt toisen keräilyharrastukseni tauolle, koska kyseisten tuotteiden saatavuus on todella heikkoa ja vaikeaa. Ilman rahantuhlaustakaan kun en osaa elää, päätin alkaa keräilemään taas näitä ihania hevosia. Näistä kiinnostaa erityisesti nuo vanhemmat mallit, joita ei enää kaupasta saa, mutta kaupassa käydessäni huomasin että on siellä muutamia aivan ihania malleja, joita ajattelin hankkia. Todella hintavia nämä vain ovat uutena, melkein kymmenen euroa kipale! Onneksi mulle kelpaa jo elämää nähneetkin yksilöt, joten kaikista ei tarvitse itseään kipeäksi maksaa...

12.jpg

Kokoelmastani löytyy nyt 13 hevosta sekä kouluratsastaja varusteineen. Postissa on myös muutama hevonen tulossa lisää, niistä sitten seuraavassa keräilypostauksessa lisää.

En viitsi lätkäistä tähän kuvaa kaikista 13 hevosesta, joten voit käydä tsekkaamassa mun kokoelman tästä.

Miksi sitten valitsin juuri nämä figuurit, enkä jotain toista merkkiä? Hienoja hevosfiguureja tosiaan tekee muutama muukin firma, kuin vain Schleich. Mutta näihin figuureihin mulla on jonkinnäköinen tunneside, ne oli iso osa mun lapsuutta. Harmittaa todella paljon, että aikanaan myin kokoelmani pois, mutta toisaalta ilman niiden myyntiä en olisi saanut aloitusrahaa toisen keräilyharrastukseni aloitukseen.

Pidän näissä figuureissa siitä, että ne ovat sopivan kokoisia. Ei liian isoja eikä liian pieniä, nämä saa hyllyyn mahtumaan nätisti. Hyvännäköisiä ja laatuisia nämä ovat myös ja valikoima on iso. Schleichillä on myös muitakin eläimiä aina dinosauruksiin asti ja voi olla että kokoelmaani eksyy muutama muukin eläin, kuin vain hevosia.

Keräiletkö sinä jotain? Mitä ?